2014-11-29

Profesionistii nuntilor – Adina Filculescu, EnRose

Suntem cu ochiul ,,geana” pe tot ce misca in domeniul nuntilor, inclusiv pe furnizorii care atrag un val vizibil de popularitate in timp scurt. De Adina Filculescu – sau EnRose – am tot auzit in ultimul timp, numai de bine, ce sa mai spunem ca ne-a mai si placut ce am vazut, asa ca am rugat-o sa ne acorde un interviu a la Wedmag. Am incercat sa aflam cum stau lucrurile din perspectiva unui designer tanar si cum se vede viata de acolo, dintre florile din atelier. A iesit un material frumos si cald, pe care ne dorim sa-l savurati la o ceasca mare de ceai.
 
E o intrebare banala, stim, dar cum te-ai apucat sa ,,faci flori”? Cum de te-ai gandit la asta? A fost dintotdeauna o pasiune? 
Ca oricarei femei, mi-au placut dintotdeauna florile si am avut o atractie catre frumos, insa florile au devenit o pasiune pentru mine de cand am cunoscut o doamna minunata care mi-a insuflat dragostea pentru ele. Am observat din primii ani de facultate o inclinatie catre antreprenoriat, iar faptul ca am facut un internship la o firma care la acel moment se ocupa cu decoratiuni din flori uscate m-a ajutat sa ma hotarasc sa–mi incep propriul business in acest domeniu.
Pe masura ce am descoperita ce varietate mare de flori si culori exista, am devenit fascinata de aceasta minunata lume. Si astazi mai descopar cu uimire cate o nuanta atipica de lathyrus, hortensie sau scabiosa cu care pot face multe combinatii stilistice. Dacă ceea ce faci nu este încununat de pasiune nu poţi avea rezultate remarcabile pe termen lung.
 
EnRose (2)
 
Daca ai fi stiut la momentul zero tot ce stii acum, te-ai mai fi apucat?
Poate chiar m-as fi apucat mai devreme de acest business. Consider ca sunt intr-o continua evolutie si de rafinare a simtului artistic. Ma aflu intr-o etapa foarte frumoasa in care imi dau seama cat de multe stiu fata de acum cinci ani si deopotriva cat de multe lucruri mai am de invatat. Lucrile nu au devenit mai usoare, ci am invatat cum sa le fac mai bine si mai eficient, si astfel reusesc sa fac fata unui volum mai mare de lucru. Particip frecvent la cursuri sustinute de designeri florali internationali foarte talentati si incerc sa fiu mereu conectata la tendintele in domeniu. Toate aceste surse de inovatie au ca rezultat crearea de noi asocieri de texturi si nuante care sa smulga acel „wow” din partea clientilor.
 
Ce ti s-a parut atragator la acest domeniu?
Cel mai mult m-a atras la acest domeniu faptul ca ,,the sky is the limit” si imi pot folosi creativitatea intr-un mod liber. Nu exista un tipar pe care trebuie sa-l urmez si este mereu loc de inovatie. Un alt motiv pentru care imi place acest domeniu este flexibilitatea programului. Pot sa imi organizez programul in asa fel incat sa am si timp liber, functionez dupa alt ,,orar”. Pot merge la un film in timpul zilei pentru ca am intalniri cu mirii seara, dupa programul lor. Faptul ca imi asum provocarile pe cont propriu, satisfactia lucrului bine facut si aprecierea celor din jur sunt aspecte care m-au determinat sa aleg acest domeniu.
 
Care au fost cele mai mari temeri ale tale cand te-ai apucat de acest business?
Evident ca cea mai mare temere a fost teama de esec, dar consider ca sunt o persoana curajoasa care are incredere in fortele proprii iar acest lucru m-a ajutat sa-mi infrang aceasta temere.
 
Cum ai descrie stilul EnRose? Care crezi ca sunt particularitatile tale ca designer floral pe o piata destul de aglomerata?
 EnRose este o poveste de suflet, o companie de design floral si de eveniment care vine ca o extindere a personalitatii mele, unde implicarea creativitatii si a sensibilitatii, alaturi de acel rafinament si aer chic specific frantuzesc, se regasesc in conceptele de design floral si de eveniment.
Flexibilitatea este o calitatea necesara in antreprenoriat, asa ca adaptez cat mai mult stilul meu pe ceea ce isi doresc clientii. Dar de cele mai multe ori nu este necesar, fiindca cei care vor sa colaboram o fac in urma vizualizarii portofoliului nostru cu care au rezonat si in care s-au regasit.
Iau in considerare factori ca scopul evenimentului, ocazia, tipologia protagonistilor, sezon/ anotimp, indoor/out door, particularitatile arhitecturale ale spatiului in care urmeaza sa aiba loc evenimentul, tematica acestuia, stilul si bugetul. Designul de eveniment nu este o sintagmă pretenţioasă, ci este rezultatul logicii armonioase a designerului care s-a gandit meticulos la nevoile clientului său si in care am luat in considerare toti acesti factori. Este nevoie de creativitate, dar si de resurse logistice pentru materializarea unei idei sau a unui vis.
 
EnRose (9)
 
Care este partea ta preferata a ,,procesului”, a muncii tale?
Cred ca partea mea preferata a intregului proces este momentul in care livram bunurile si vedem bucuria de pe fetele clientilor, mai ales cand reusim sa le depasim asteptarile. Acest lucru ne aduce o mare satisfactie si ne ofera o doza de motivatie pentru a continua ceea ce facem aici la EnRose cu atata dragoste.
 
 Este vreo floare cu care iti place sa lucrezi in mod special? De ce?
Nu pot spune ca am o floare cu care imi place sa lucrez in mod particular. Florile, la fel ca oamenii, sunt unice – fiecare are frumusetea ei aparte. Pentru ca exista intr-o varietate foarte mare, folosesc trandafirii ca floare secundara in buchete si aranjamente.
 
Este vreo floare de care ,,te feresti”? De ce?
Cum am spus anterior fiecare floare este diferita in felul ei iar acest lucru imi da posibilitatea de a crea ceva nou de fiecare data. Chiar daca doua buchete au in compozitie aceleasi flori ele nu vor putea fi identice tocmai datorita acestui fapt.
Este bine de stiut ca exista anumite flori care sunt afectate daca sunt combinate cu citrice (portocale, lamai) in unele aranjamente florale.
De asemenea, nu as putea combina orhideele cu foarte multe tipuri de flori (in special cu cele de camp). Orhideele au o anumite eleganta si feminitate atunci cand sunt folosite in combinatii minimaliste. Nu as putea combina de exemplu spice (rustic) cu orhidee (elegant, modern).
 
EnRose (7)
 
Cum arata centerpiece-urile ideale, in viziunea ta?
Nu am o conceptie asupra unui ideal. Ideal este un concept subiectiv, care tine de preferintele fiecarui client. Dupa discutiile cu ei si in functie de detaliile evenimentului vom concepe un centerpiece ideal pentru fiecare in parte, poate fi minimalist sau opulent, depinde de mai multi factori.
Florile sunt o parte vitală din orice nuntă. Aranjamentele corect concepute şi buchetele de flori o pot schimba complet şi au rolul de a potenţa ambianţa. Se pot desprinde mai multe stiluri, de exemplu cel simplu-natural-fresh si cel elegant, opulent.
Un trend foarte utilizat este cel reprezentat de decoraţiunile organice în care se îmbină ramuri de coryllus, coaja de copac, secţiuni transversale în lemn, care spun deja o poveste prin circumvoluţiunile aferente numărului de ani. Pe această bază se ornează cu orhidee pentru un look sofisticat şi modern, sau plante suculente, grâu încolţit etc. Un alt trend este decorul creat din sticlute de diferite forme in care se aranjeaza flori in culori pastel prinse cu o panglica dantelata.
 
Cat de mult se implica clientii in deciziile legate de designul floral pentru evenimentul lor? In ce masura adica iti lasa mana libera?
Exista doua tipologii de clienti, cei care nu vor sa se implice in organizarea evenimentului si imi dau mana libera pentru a face ceea ce consider eu ca ar fi potrivit, si cei care vor sa fie consultati in fiecare decizie luata pe durata intregului process si stau foarte aproape.
 
EnRose (0)
 
Stim ca fetele se implica mult mai mult in partea asta, ,,cu florile”. Ai avut vreodata clienti mai implicati decat partenerele lor, mai pasionati de flori decat ele? Mai ,,cunoscatori”?
Da. Chiar am avut viitori miri cu care am purtat intreaga discutie in legatura cu acest aspect fara ca mireasa sa fie implicata in vreun fel. Am avut cazuri razlete de miri care erau atat de atenti la detalii, incat stiau ce nuanta este panglica de la servet.
 
Ce iti place cel mai mult la clientii tai?
In ultimii ani am observat o crestere a interesului din partea clientilor catre aranjamentele florale pentru crearea unui eveniment, iar acest lucru faciliteaza discutia cu ei. Si de aceea ma bucur ca putem avea o discutie deschisa despre aranjamentele florale. De cele mai multe ori clientii ajung la noi fie printr-o recomandare, fie in urma vizionarii portofoliului – si rezoneaza intr-o mare masura cu ceea ce am lucrat pana acum.
 
Care crezi ca sunt cele mai mari preconceptii in domeniul asta? Adica cu ce ,,te lupti” cel mai mult?
Sunt cateva presupuneri false (,,misconceptions”) legate de folosirea florilor de camp sau de folosirea verdetii pentru a micsora bugetul. Am intalnit adeseori o aversiune fata de trandafiri, clientii gandidu-se ca nu exista decat trandafirii albi si rosii ,,de la florarie”. De multe ori sunt surprinsi de cat de multe soiuri exista si ii asociaza cu bujorii. Apropo, este creata o intreaga isterie in jurul bujorilor.
 
EnRose (3)
 
Ce sfat ai da celor care vor sa inceapa un business in acest domeniu?
Eu i-as sfatui pe cei care vor sa inceapa un business in acest domeniu sa faca totul din pasiune si sa-si pastreze autenticitatea. Intr-adevar, la inceput li se va parea greu, dar nimic frumos nu se castiga fara munca asidua. Responsabilitatile sunt mari dar si satisfactia e pe masura, daca sunt dispusi sa faca aceste lucruri, ,,Go for it!”
Imi doresc ca designul floral sa faca parte din viata cat mai multor oameni, nu numai la evenimentele speciale cum ar fi nuntile si botezurile, iar oamenii sa aiba o deschidere mai mare din punct de vedere artistic si estetic. Daca ne inconjuram din ce in ce mai mult cu lucruri frumoase care sa transmita emotii estetice, le vom cauta frecvent si vom trai intr-un mediu proprice dezvoltarii personale.
 
 
Multumesc celor de la Wed Mag si in special Andradei Sas (The Wedding Styler) pentru ca mi-a luat acest interviu WedMag: Profesionistii nuntilor - Adina Filculescu, EnRose

Niciun comentariu: