Guerilla marketing a
fost inițial o strategie de marketing cu buget redus pentru a atrage atenția asupra
unui produs într-un mod inovativ prin utilizarea artei graffiti-ului, a
”bombardamentului” cu stickere și multe altele. La început această strategie a
fost utilizată de către afacerile micuțe datorită bugetului lor redus, dar,
gradual, a fost adoptată și de firme mari precum Nike, Puma sau Festina-firmă
germană care, pentru a demonstra rezistența ceasurilor lor, își vând produsele ambalate
în pungi cu apă. Astăzi, guerrilla marketing reprezintă promovarea prin
mijloace nonconformiste, surprinzatoare stimulând creativitatea celor ce intră
în contact cu acest tip de campanii.
Strategia aceasta a ajuns să fie adoptată inclusiv de firmele
din domeniul florilor și al aranjamantelor florale. Spre exemplu, un producător
de semințe de flori reușește să surprindă și să atragă atenția asupra unui
produs considerat de mulți ”banal” printr-un ambalaj neobișnuit. Grenada și
numele ”Seed Bom” introduc în mintea potențialilor clienți ideea unei explozii
florale și sunt, în opinia noastră, o metodă inventivă de comercializare a
produsului.
O altă firmă dorește să transmită cumpărătorilor faptul
că livrează flori la domiciliu precum cele care livrează mâncarea la domiciliu prin
folosirea unui ambalaj care ne trimite cu gândul la cutiile pentru ”take-out”. Prin
această campanie firma sugerează faptul că au flori proaspete, de bună calitate
și că sunt foarte prompți.
Multe astfel
de idei pot fi menționate: florile servesc ca mijloc de înfrumusețare al
orașelor și, de ce nu, ar putea fi folosite ca ”piese” ale unui întreg în
contrast cu clasicele ghivece solitare pentru un impact mult mai mare folosind
aceleați resurse. De asemenea, în unele orașe sunt folosite aranjamente de flori
pentru a semnaliza prezența unor gropi cu scopul de a îmblânzi imaginea și de a
întoarce privirile persoanelor ce frecventează acel loc.
To put
it in a nutshell, guerilla marketing repezintă un ”must” pe piața actuală în
care comercianții se zbat să rămână în atenția potențialilor clienți, iar industria
florală nu face excepție. EnRose promovează și susține ideile inovative dorind
să satisfacă orice cerere a clienților oricât de neobișnuită. Aici respectăm și
promovăm ORIGINALITATEA!
Articol scris de Oana Andreea Tiboi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu